CLANEK

Brazil Runner´s Flashback: Let It Roll PL 2012

Poslední ze série letních Let It Roll open air festivalů roku 2012 je za námi. Po slovenské a následně české edici proběhl ve dnech 10. - 12.8. 2012 LIR také v Polsku, konkrétně poblíž města Tarnowskie Góry, u pískového jezera Naklo Chechlo. Výlet to byl pořádný. 1800 km za víkend hovoří samo za sebe. Každopádně jako pokaždé jsem se i tentokrát vedle práce stihl i královsky pobavit. Více už v mém reportu níže...

V pátek 10.8., dle instrukcí promotéra, sraz v 8:30 v centru Prahy s holkama z Escape Wear a fotografkou Saihou. O několik málo okamžiků později už jsme na dálnici a míříme na východ, směr Tarnowskie Góry. Probíhá krátká zastávka na oběd v Ostravě, spojená s nákupem baterky do Hančina foťáku. Kolem 13:00 přejíždíme státní hranici a blížíme se do místa určení. Ceduli s nápisem Tarnowskie Góry míjíme zhruba v 15:00, vysazuji holky na hotelu a sám hned vyrážím do Katowic na letiště pro svého dnešního prvního VIP pasažéra – Dannyho Byrda. Na letiště přijíždím v mírném předstihu, asi půl hodiny před plánovaným příletem Dannyho letadla. Parkuji a nabíhám do příletové haly, která je takřka prázdná. Uprostřed je jediný človíček a ten hned vyrazí směrem ke mně. Je to Danny.

Let It Roll PL 2012

Má delší vlasy než na fotkách, poznává tedy dříve on mne než já jeho. Vysvětluje mi, že letadlo přistálo dříve a že letí přímo z Ruska a je K.O. V Rusku to podle jeho slov chodí tak, že: "too much vodka and girls are easy". Dannyboy tedy logicky jede rovnou spát na hotel. Domlouváme si vyzvednutí zhruba hodinku před začátkem jeho vystoupení, večeři si nechává donést na pokoj. V mezičase se ubytovávám na hotelu i já a jedu se podívat do areálu festivalu ještě před jeho začátkem naplánovaným na 20:00. Na místě postupně potkávám celou crew, vše je již téměř finálně nachystáno a mejdan může začít. V 8 hodin večer místního času se otevírají brány a první návštěvníci přichází do areálu. Zapadá slunce, písečná pláž, super hudba, volný párty víkend... Co víc si lze přát?!

Potloukám se po okolí, s Bifidusem a se šéfem polské ochranky řešíme parkování a vjezdy do areálu. Potkáváme známé tváře, main stage managera Bastiena, Sukiho, Lucku z produkce, Pixieho a mnoho dalších. Mejdan se pomalinku rozjíždí, Poláků přibývá a na hlavním pódiu se začíná solidně kalit. Ve 23:00 vyzvedávám na hotelu Dannyho Byrda, na zápěstí mu přidělávám "tu správnou pásku" a vyrážíme směr festival. Ten je od hotelu účinkujících vzdálen zhruba 15 km neosvětlenou cestou, na konci které mne téměř pokažde staví relativně příjemná hlídka polské policie a dává mi fouknout. Dannyboy je na pódiu včas a přesně o půlnoci rozjíždí své stroje.

Já se dozvídám první "vychytávku" večera. Danny pojede zpět na hotel a následně na letiště s jiným runnerem a já počkám do 4:00 na Opticala, který bezprostředně po skončení společného vystoupení s Ed Rushem musí ze závažných důvodů ihned na katowické letiště, odkud v 6:00 ráno odlétá. "Takže týpek přiletěl o půlnoci, od 2 do 4 hraje a v 6 odlétá pryč? Ten musí mít opravdu závažný důvod," říkám si. A je tomu opravdu tak. Optical mi v šatně vysvětluje, že letí na svatbu Andyho C! Ne však jen jako host, nýbrž jako "ringholder". Dokonce má prstýnky s sebou a ukazuje mi je. Andy mu během večera dvakrát volá s tím, že jestli to prošvihne nebo prstýnky někde zatoulá, je s ním amen. Nyní už jeho lehké nervozitě rozumím. Na obřad samotný nejsou pozváni téměř žádní kamarádi, je jen v úzkém rodinném kruhu. S Opticalem se ale, dle jeho slov, znají přes 20 let, proto dostal tak důležitou funkci. Set Ed Rushe s Opticalem je pro mne opět jeden z nejlepších, když já to neuro tak miluju... Končí ve 4:00 a s Opticalem okamžitě míříme k autu. V 6:00 ráno kromě Opticala z Katowic odlétá také Němec Panacea, o jehož vyzvednutí na hotelu zpočátku Optical z časových důvodů nechce ani slyšet. Po krátké ukázce Sukiho mistrovského diplomatického umění Optical svoluje a my vyrážíme z párty směr hotel a letiště Katowice. V 5 ráno na letišti vysazuji pány Opticala a Panaceu, kteří se se mnou loučí.

Let It Roll PL 2012

Kolem šesté hodiny ranní přijíždím konečně na hotel i já a začínám svůj dream quest, do 14:00 mám volno. Podle rozpisu nabírám ve 14:00 na hotelu dvorního MCho od Aphrodita - Juniora Red.

Toho vezu do 100 kilometrů vzdáleného Krakowa na letiště, kam hodinku nato přiletí dobrá partička: Robyn Chaos, Audio a Metrik. O každého z nich jsem se již v minulosti měl tu čest starat minimálně jednou, na setkání se tedy velice těším, konkrétně s Robyn a s Audiem si rozumíme velmi dobře. Cesta do Krakowa se mírně komplikuje, po cestě dopravní nehoda plus 3x placení mýtného. Ačkoliv jsem si na tuto cestu nechal 2 hodinky, na letiště přijíždíme 15 minut po zavření gatu. Přibíhám s Juniorem ke slečně, která zrovna vypíná obrazovku Easy Jet a lámanou polštinou jí vysvětluji, že na vině jsou polské rozbité cesty a že tenhle pán to letadlo zkrátka stihnout MUSÍ. Slečna po krátkém telefonátu nakonec svoluje a Juniora odvádí na palubu. Po příchodu k autu zjišťuji, že v kufru nechal bundu. Na konci srpna se uvidím s Aphroditem, tam mu bundu pro Juniora předám. Večer ještě píše JR SMS z Londýna, že dojel v pořádku a že moc děkuje.

Není těžké na letišti potkat celou výše zmíněnou partičku, která mezítím dorazila. Dávám si double espresso a vyrážíme na cestu zpět do Tarnowských Gór. Cesta ubíhá super. Robyn je jako vždy velmi hlučná a zábavná, se svým silným americkým přízvukem baví celé auto. Přijíždíme do hotelu, na recepci pomáhám s vybalováním. Sraz za 10 minut v přilehlé restauraci. Partička doráží včas, před hotelem se objevil další Anglán Sect a připojuje se k nám.

Let It Roll PL 2012

V hospodě potkáváme další partu: Forbidden Society, Counterstrika a MC Scripta. Usedáme k velkému stolu a objednáváme steaky, co jiného... S Robyn se domlouváme tak, že ona si dá rumpsteak a já T-bone a budeme je "shareovat", tedy bratrské dělení hříbečku půl na půl. Večeře moc dobrá, zábava ještě lepší. The Sect, který je rozený herec, svými grimasami a historkami baví všechny u stolu a docela jistě i mimo stůl. Ve druhé části restaurace probíhá svatba, které hlasitostí zábavy hrdě konkurujeme.

Po jídle a double espressu si domlouváme logistiku večera. Metrika zavezu na párty rovnou, tedy ve 21:00, ve 23:00 vyzvednu Robyn s Counterstrikem a ve dvě ráno Audia. Vše probíhá hladce, Metrik, chvíli volno, s redbullem v ruce obíhám stage.

Když přijíždíme na mejdan s Robyn, už se sbíhají známí. Robyn otevírá flašku vína a doprovázím ji na její stage. Tam finišuje Sect a Robyn přebírá štafetu. Míchá pivko s rumem a vínkem a docela ji to baví. Chvíli poslouchám a vyrážím pro Audia. Po příjezdu potkávám v backstage Metrika s Futureboundem, kteří značně znavení vyžadují odvoz "německými kruhy" na hotel. Odvážím je tedy a také já jdu spát. Budík si nastavuji na 8:00, abych stihl hotelovou snídani a pak ještě 3 hodinky spánku. Na snídani potkávám téměř celou pořadatelskou crew, která mezitím dorazila z festivalu. Byla hrozná legrace a kdo tam nebyl, může litovat.

Let It Roll PL 2012

V 11:00 nakládám znavené celebrity do svého Audi ve složení: Audio, Robyn Chaos, Metrik a MC Script a vyrážíme na cestu do Krakowa. Ve 13:00 se loučíme na letišti. Mne už teď čeká jen cesta zpět do Tarnowských Gór, naložit holky a Bifida, oběd a hurá zpět na Prahu. S krátkou zastávkou v ostravském coffee shopu, samozřejmě. Díky za vaši pozornost a zůstaňte naladěni, brzy jsem zpět...